Az év gamification témájú szakdolgozata pályázat keretében játékosítás témában készült innovatív pályamunkákat várunk.
A pályázat keretében játékosítás, játékos oktatás, szimuláció, valamint szakmai versenyek témában íródott innovatív pályamunkákat várunk. Keressük az új megközelítéseket, a nemzetközi és hazai területen alkalmazott gamification megoldásokat.
Az év gamification szakdolgozata kezdeményezésének célja, hogy bátorítsa és elismerje azon diplomamunkák szerzőit, akik a gamification témával foglalkoznak. A pályázat másik célja, hogy egy helyen összegyűjtse, a manapság igen népszerű, de itthon még gyerekcipőben járó, gamification témában készült szakmai munkákat és elérhetővé tegye (amennyiben az alkotó ehhez hozzájárul) a téma iránt érdeklődőknek. Emellett egy jó lehetőség a játékosítás iránt érdeklődő friss diplomásoknak a szakmabeliek egy részével megismerkedni, kapcsolatot építeni és bemutatni munkájukat.
Az év gamification szakdolgozata pályázatot először a 2015/16-os tanévre írta ki az EcoSim, az InterSim és a JátékosLét, majd 2018-ban az Abagil Kft. is csatlakozott a kezdeményezéshez. Az évek során számos izgalmas pályamunka érkezett, így idén újból meghirdetjük a pályázatot és várjuk a témában íródott szakdolgozatokat.
Fődíj az EcoSim jóvoltából: 50.000 Ft
Abagil különdíj: 40.000 Ft értékű 4 órás gamification mentoring vagy GMS* hozzáférés, illetve támogatás egy saját projekt prototípusának összerakásához
InterSim különdíj: 7.1 Surround Gamer Fejhallgató
JátékosLét különdíj: PlayIT belépő és megjelenési lehetőség a GameStar Onlineban
A díjak mellett konzultációs és kutatási lehetőséget is biztosítunk a gamification téma iránt érdeklődőknek, szakdolgozat íróknak.
*GMS Editor, amivel szituációs szimulációkat, kvízeket, városi sétákat, QR kód alapú kampányokat, kérdőíveket, és még sok másféle játékot lehet készíteni.
Az év gamification szakdolgozata pályázaton a 2018. január 1. és 2019. július 31. között a konzulens által elfogadott és leadott gamification (játékosítás) témájú szakdolgozatok indulhatnak.
A pályázat benyújtásához ezt a pályázati lapot kell kitölteni, és a teljes szakdolgozat mellett, egy 3 oldalas összefoglalót is mellékelni kell, PDF formátumban. Amennyiben kérdés merül fel, az ecosimkft@gmail.com címre lehet írni, a levél tárgya legyen: "Gamification szakdoga".
Benyújtási határidő: 2019. május 19. 24:00
A szakdolgozatokat három kategóriában fogjuk értékelni:
1. elmélet és módszertan: hivatkozott szakirodalom, megközelítés újszerűsége, logikai menet
2. esettanulmány: helyzet értékelés, módszerek leírása, eredmények értékelése
3. legjobb gamification ötlet: ötlet újszerűsége, megvalósíthatóság, gyakorlatiasság
A dolgozatokat a zsűri fogja kategóriába sorolni.
A pályamunkákat a JátékosLét, az EcoSim, az InterSim és az Abagil Kft. szakértői fogják elbírálni és egy 4-6 fős shortlistet összeállítani május elején. A shortlistes pályázóknak élőben kell prezentálniuk a szakdolgozatukat a szakmai zsűri előtt, előreláthatólag június 17. héten. A shortlistes pályázok e-mailben kapnak majd értesítést.
Díjátadó, eredményhirdetés: 2019. július 12.
1. helyezett: Lénárth Ádám - A játékosítás lehetőségei a történelemoktatásban
Abagil Kft különdíjas: Dénes Zoltán - Hogyan segítheti a gamification az SSC-k munkaerő megtartási erőfeszítéseit?
InterSim különdíjas: Blénesi Barnabás - Játék és üzlet - a gamification alkalmazási területei
JátékosLét Kutatóközpont különdíjas: Gönczy Balázs - Üzleti modellek és fogyasztói döntések a digitális játékpiacon
Hittig Zsófia - A márka fogságában