Minijáték - rendezvények, konferenciák gamifikációja

Vidd hírünk!

Mi ez?

Olyan 5-10 perces játékok, melyek izgalmas és gyorsan teljesíthető szakmai kihívásokat adnak a résztvevőknek. 

Példajátékunk: FMCG vállalat

Miért népszerű?

Az emberek szeretnek játszani, játékaink pedig kihozzák belőlük az egészséges versenyszellemet. Így nem munkának, hanem élménynek élik meg a játék során megoldandó feladatokat.

Mitől verseny?

A játékosok pontokat kapnak, melyek alapján a frissített rangsort megjelenítjük. A helyezés, a többiekkel történő összehasonlítás teszi izgalmassá, motiválóvá a játékot.

Miért hasznos a vállalat számára?

  • Interaktív kommunikációs eszköz, Y és Z generációnak vonzó design és játékos szakmai tartalom.
  • Élményt ad és segíti a cég megismertetését az állásbörzén vagy vállalati prezentáción.
  • Nyereménysorsolással egybekötve kiváló adatbázis építési eszköz.

Hol használható?

1. Konferenciák, vállalati rendezvények felpezsdítésére
Csapatépítő, szórakoztató feladatként és egyúttal kommunikációs felületként kiválóan illeszkedik konferenciák, vállalati események programjába.

Miért csapatépítő? Amikor több ember egy eszközön játszik, a gyorsan kialakuló kommunikáció, a közös problémamegoldás, a versenyszellem összehozza az ismeretleneket is. Egyúttal témát is ad a későbbi beszélgetésre.

2. Online marketing kampányeszközként

A kampány interaktív eszközeként célzott kommunikációra és adatbázis építésre kiválóan alkalmas. Kampányaink során a játékosok 25-35%-a adta meg az adatait, hogy részt vehessen a nyereménysorsoláson. 

3. Állásbörzéken
A vállalat standján 1-2 tableten vagy laptopon játszható a játék. Ez amellett, hogy vonzza a látogatókat, könnyed beszédtémaként szolgál a kapcsolatfelvételnél is. Nyereménysorsolással egybekövetve adatbázis építésre is alkalmazható.

Mi a feladat?

Egy mini játékban 10-20 megoldandó szakmai, szituációs vagy logikai kérdést talál a játékos, döntési opciókkal, vagy megoldás beírási lehetőséggel.

A feladatok lehetnek összefüggőek, például bizonyos kérdés csak adott válaszokra jelenik meg, újabb pontszerzési lehetőséget adva.

Másik lehetőség, hogy egy kérdéscsomagból (pl. 30 db) minden játéknál csak korlátozott számú kérdés jelenik meg (pl. mindig csak 10).

Értékelés, pontozás

Az egyszerű kvízjátékokhoz képest mi a több dimenziós értékelésben hiszünk. Egymással összefüggő, de eltérő stratégiát igénylő Key Performance Indexeket szeretünk beállítani, például: profit, piaci részesedés, image.

Minden KPI különböző súlyozással kerül beszámításra az eredményességi indexbe, ezáltal stratégiai, átfogó gondolkodásra és tudatosabb döntéshozásra ösztönözzük a játékosokat.

A játékoknál a feladatok jó megoldása mellett a gyorsaságot is számításba lehet venni az értékelésnél.

A válaszadást követően a játékos azonnali visszajelzést kap, így közvetlenül érezheti a döntése hatását. Azonban azt nem tudja meg, hogy mi volt a jó, vagy a legjobb válasz, így motivációt kap az újrajátszásra.

Philip Morris karrierjáték

Knorr-Bremse minijáték