Bank to the Future

A 2020-as tavaszi félévben került megrendezésre a BME és az MNB közös szervezésében a Bank to the Future digitális applikációtervező verseny. A projektbe mi is bekapcsolódtunk rendezvényszervezési, fejlesztői és online meghirdetési tapasztalatainkkal segítve a verseny gördülékeny lebonyolítását. 

A versenyre a fiatalok pénzügyi tudatosságának növelését támogató mobil-alkalmazás ötleteket vártak a szervezők, amely kapcsolódik hamarosan megnyíló Pénzmúzeumhoz.

A résztvevőknek az első forduló során egy online szabadulószobában kellett a versenyzőknek helytállnia. A sikeresen kiszabadulók előtt, pedig megnyílt a lehetőség az online felületen ötletpályázat feltöltésére. A legjobb munkákat beküldő 12 csapat jutott tovább a második fordulóba, azaz a döntőbe, ahol a mobiltelefonos alkalmazás bemutatása volt a feladatuk. A döntős versenyzők a döntőt megelőzően egy intenzív, egy napos képzésen vettek részt a digitális termékfejlesztésre, design-ra és marketingre fókuszálva.

A legjobb ötlettel 2 millió forintos fődíjat lehetett hazavinni, továbbá egy 1 millió forintos különdíjat, és 4 db 500 000 forintos tematikus díjat ítélt oda a szakmai zsűri a legegyedibb és innovatívabb ötleteket bemutató csapatoknak.

Selejtező - Online szabadulószoba

A verseny selejtező fordulója során az MNB Pénzmúzeum felszereléséhez a múlt érdekességeit felkutató csapat tagjaként egy pénzügyi IT területen működő cég titkos szoftverlaborjából kellett kiszabadulnia a résztvevőknek.

Különböző pénzügyi és informatikai kérdések megválaszolásával kapták meg a kódot, ami a következő szobát nyitotta. Egy szobában 3 feladatot kellett helyesen megoldani ahhoz, hogy kinyíljon az ajtó. Összesen 5 szobát kellett teljesíteniük a kiszabaduláshoz.

Az első két szoba mindenki számára elérhető volt Warm up játékunk keretein belül már a regisztrációs időszakban.

Nézz bele a szabadulószoba 1. és 2. szobájába!

Intenzív képzés a döntősöknek

A versenyzők felkészülésének támogatására a szervezők intenzív képzést tartottak a döntős résztvevőknek. A képzésen többek között gamification, storytelling és perszónák, videó pitchelés, UX/UI design témában hallgathattak meg előadásokat a résztvevők, amelyek remek kiindulópontot vagy további ötleteket nyújtottak az applikációötletük tökéletesítéséhez.

Döntő

A COVID-19 világjárvány a verseny lebonyolítását is befolyásolta, így az eredetileg élőben megrendezendő döntő átkerült az online térbe. A versenyzők előadásaikat rendhagyó módon videók formájában küldték be, amelyeket a döntőn szakmai zsűri értékelt. A verseny eredményei megtalálhatóak a weboldalon

Visszajelzések

A résztvevők a verseny lezárulását követően visszajelző kérdőíven keresztül mondták el véleményüket a versenyről. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A versenyzők összességében elégedettek voltak a verseny témájával és lebonyolításával. A szervezőknek sikerült alkalmazkodni a rendkívüli körülményekhez a verseny döntőjének online lebonyolításával, a résztvevők 89%-a pedig újra elindulna a versenyen.

Mi szolgáltattuk