TCHIBO stratégiai gondolkodás fejlesztés

A Tchibo magyarországi központjának kollégái (középvezetők, a Tchibo menedzsment, illetve a Tchibo boltok üzletvezetői és helyettesei) számára tartottunk stratégiai gondolkodás fejlesztés tréninget.

Cél: Erősíteni a stratégiai gondolkodást, az összefüggések felismerését, az átgondolt döntéshozatalt  (illetve döntés előkészítést).

A Tchibo hazai tevékenységére specifikált, kereskedelem fókuszú üzleti szimulációt használtunk. A tréning során a résztvevők 3-4 fős csapatokban egy-egy virtuális kereskedő cég menedzsmentjét alkották, előzetes üzleti tervet is készítettek a tréning kezdetén, valamint saját döntéselőkészítő folyamatrendszert alkottak. A vállalatok egyforma helyzetből indulva, egy kompetitív piacon versenyeznek a vevőkért, mint online és offline kereskedőcégek. A szimuláció 4 virtuális évében stratégiai döntéseket hozhattak az alábbi területeken:

  • Árazás
  • Marketing
  • Beszerzés
  • HR
  • Pénzügy
  • Piackutatás
  • Projektdöntések

A szimulációs játékban pontrendszer mentén értékeltük őket, a profit (60%-os súllyal) és a piaci részesedés (40%) számítottak.

A tréning során, az egyes fordulók között a trénereink üzleti elemzéssel és visszacsatolással támogatták az üzleti döntések hatásainak megértését. Külön kitértünk a best practice-ekre, illetve a döntések profithatásaira is.

A tréning végén a résztvevők önértékelő prezentációkkal foglalták össze stratégiájukat, a megélt helyzeteket és a reakcióikat egymás eredményeire a verseny során.

A tréniget tréneri összefoglaló elemzés, visszacsatolsá és értékelés zárta.

A résztvevők online kérdőíves formában adtak viszajelzéseket:

Mennyire találtad hasznosnak a tréninget? (1 egyáltalán nem - 5 nagyon hasznos)
Eredmény: 4.46/5

A trénerek beszéde, magyarázatai érthetőek és világosak voltak számomra. (1 egyáltalán nem - 5 teljes mértékben)
Eredmény: 4,62/5

Mi szolgáltattuk