OTP BankIT Competition

Kihívás

Idén először az OTP Bank meg szerette volna mutatni, hogy nemcsak közgazdász végzettséggel rendelkező szakembereknek kínál lehetőségeket, hanem igenis az IT szektorban tanulóknak és dolgozóknak is tudnak még újat mutatni. Így született meg az OTP BankIT Competition ötlete, melynek célja a háttérben dolgozó informatikus csapat létszámának bővítése volt.

Megoldás

Középiskolástól kezdve, a felsőoktatásban tanulókon keresztül egészen a tapasztalt szakemberig, bárki megmérettethette magát 2-4 fős csapatokban a kihívásokkal és izgalmakkal teli nyelvfüggetlen programozási versenyen.

A kihívás első fordulójában, az online selejtezőben a csapatoknak az OTP virtuális irodáját kellett bejárniuk, miközben változatos logikai-matematikai és programozási feladatokat oldottak meg az általuk választott programozási nyelven.

Az online elődöntőbe végül azok a csapatok jutottak tovább, melyeknek sikerült összesen 80 pontot szerezniük. Itt végül egy weboldalon keresztül szimulált környezetben, egy virtuális robotot programozva kellett megoldaniuk az eléjük kerülő feladatokat. A forduló végén a legjobban teljesítő 24 csapat száguldott tovább az élő döntőben.

A végső fordulóban a versenyzőknek a virtuális térben megszerzett tudást a gyakorlatban is tesztelhették. Hiszen a nyereményért folyó küzdelemben a résztvevőknek LEGO EV3 robottal kellett a lehető legrövidebb idő alatt bejárni egy pályát és összeszámolni a pálya mellett elhelyezett zöld jelöléséket a robot szenzorjaira támaszkodva. (A roboton volt távolságmérő szenzor, amely előre nézett. Illetve egy szín és fényérzékelő szenzor, amely a pálya felé volt irányítva. Ezt használva kellett bejárni a pályát a rajta lévő fekete útvonal követésével.)

Demo verzió

Ha érdekel, milyen feladatokat kellett megoldaniuk a versenyzőknek az online selejtező során, az alábbi linkre kattintva Te is kipróbálhatod!  

 

Mi szolgáltattuk
620+ résztvevő
113 egyetemista csapat
79 szenior csapat
24 középiskolás csapat
Ügyfél