E.ON Data Discovery

E.ON Data Discovery – Út az ügyfelekhez

Az E.ON Hungária csoport a működése során mindig szem előtt tartja, hogy olyan szolgáltatást kínáljon ügyfeleinek, melyek valós igényeket szolgálnak ki és segítik partnereik mindennapi működését. Ezt a szolgáltatások és az ügyfeleikkel történő kommunikáció folyamatos fejlesztésével biztosítja. 

Kihívás

Az újabb fejlesztési irányok meghatározásához, az innovációra nyitott ügyfelek pontosabb beazonosításához, az ügyféligények még jobb megismeréséhez többek között az adatbányászat módszerét alkalmazzák. Az E.ON Hungária Zrt. e témakörben ír ki pályázatot az adatbányászat módszertanát ismerő, kreatív gondolkodású diákoknak, illetve pályájuk elején járó fiatal szakértőknek. 

Megoldás

Esettanulmányi versenyt hirdettek tehetséges közgazdász, matematikus vagy informatikus hallgatóknak, akik érdeklődnek az adatelemzés iránt. Egyénileg vagy 2-3 fős csapatokban a verseny során egy esettanulmányi feladatra keresték a megoldást: anonim fogyasztói adatbázist kaptak, melynek adatai alapján kellett kidolgozniuk a legjobb ügyfélkezelési stratégiát. A beküldött pályamunkák közül a 6 legjobb jutott tovább a döntőbe.

A leginkább informatív pályamunka készítője (csapatmunka esetén annak készítői) kiemelkedő elismerésben és pénzjutalomban részesült, valamint ötletei a gyakorlatban is megvalósulhatnak majd.

A pályázat során az alábbi kérdésekre kerestek válaszokat:

Ügyfélszegmensek – Vajon beazonosíthatóak-e a mintában jól körülhatárolt, eltérő igényekkel rendelkező ügyfél csoportok?
Ügyfélkiszolgálás színvonala – Beazonosítható-e eltérő igény/lehetőség az ügyfélkiszolgálás színvonalának beállításához?
Kommunikáció – Van-e valamiféle eltérő igényszint a kommunikációs csatornákban?
Innováció – Milyen innovatív termékekre lehetnek fogékonyak az egyes ügyfélcsoportok és mivel indokolható ez a javaslat?

 

Mi szolgáltattuk
147 csapat
Ügyfél