SmartSim - Strategy & Branding

A program licencdíja 5 évre: bruttó 1 050 000 Ft

A játékban egy virtuális tech vállalatot kell irányítani. A vállalat 3 különböző terméket gyárt és értékesít: telefon, tablet, laptop. A termeléshez megfelelő létszámú és bérezésű személyzetre, továbbá nyersanyagra és gépekre van szükség.

Az előállított árucikkeket értékesítési képviselők segítségével kiskereskedelmi csatornákon keresztül értékesítik. Mindemellett a vállalatoknak természetesen jó kommunikációt kell folytatniuk a tényleges fogyasztókkal. Marketing terén a reklámozásra fordított összegről és az árról kell döntést hozni. A játékosoknak a vállalat pénzügyeit is jól kell kezelniük a likviditás és a nyereségesség megőrzése érdekében. A frissített SmartSim verzió részletesebb pénzügyi kimutatásokat és diagrammokat is tartalmaz

A SmartSim szimulációs szoftver működése röviden:

  • A diákok csapatokat alkotva veszik át a szoftver által modellezett virtuális vállalat vezetését.
  • A virtuális cég negyedéves periódusokra vonatkozó stratégiai döntések meghozatalával irányítják. A döntések eredményeiről írásos jelentést ad a szoftver, ezenkívül a főbb mutatókat (profit, Cash flow, forgalom…) grafikonon is ábrázolja a program.
  • A szoftver beállításai széleskörűen változtathatók a kereslet, a beszerzési árak, bérrugalmasság, hitelfeltételek és számos további tényező esetében.
  • A szoftver akár 12 periódust is képes modellezni.

Előnyök és tanulási pontok:

  • A program szintén alapvető gazdasági tevékenységet, egy termelővállalat működését szemlélteti, megragadva a vállalat irányításából származó legfontosabb stratégiai pontokat.
  • A program megfelelően összetett ahhoz, hogy a tanulmányaik vége felé járó ötödéves tanulók ismereteit szintetizálja és átültesse a gyakorlatba.
  • Mivel egy nagyobb gazdasági egység működését modellezi, a játék érzékelteti azt a versenyhelyzetet, amelyet - az élethez hasonlóan - a gazdasági élet szereplői maguk is befolyásolhatnak.
  • tervezés a sikeres működéshez elengedhetetlen. Nem csupán a pénzügyekre és a raktárkészletekre kell figyelemmel lenni, hanem biztosítani kell a termeléshez és értékesítéshez szükséges mindegyik összetevő rendelkezésre állását a megfelelő időpontban és mennyiségben (termelésmenedzsment).
  • Mivel a résztvevőknek ki kell szűrni a megfelelő adatokat a különböző pénzügyi és kereskedelmi beszámolókból (mérleg, eredménykimutatás, cash-flow, piackutatási jelentés), a játék jelentős mértékben próbára teszi és fejleszti az elemzési készségeket.
  • A fentiekből kifolyólag az életben oly fontos csapatmunka eredményes megvalósítása elengedhetetlen a játékban való sikeres szerepléshez.

Referenciáink:

  • Miskolci Egyetem Gazdálkodástudományi Kar
  • Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Vezetési és Szervezési Tanszék
  • Budapesti Gazdasági Főiskola - Külkereskedelmi Kar
  • Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem
  • Atalanta Üzleti Szakközépiskola
  • Bethlen Gábor Közlekedési és Közgazdasági Szakközépiskola, Budapest
  • Bródy Imre Gimnázium és Szakközépiskola, Ajka
  • Kada Elek Közgazdasági Szakközépiskola, Kecskemét
  • Kossuth Zsuzsanna Műszaki Szakközépiskola, Hódmezővásárhely
  • Kőszegi Mezőgazdasági és Kereskedelmi Szakközépiskola
  • Radnóti Miklós Közgazdasági Szakközépiskola, Pécs

Ajánlás

A Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karán 20 éve használunk üzleti szimulációs játékokat a Marketing oktatás részeként. Eleinte amerikai és német programokat használtunk. Az ezredforduló után ismertük meg az EcoSim által kifejlesztett és forgalmazott játékokat. Évek óta használjuk a SmartSim programot a marketing menedzsment ismeretek begyakorlására.

A játék megszervezése és lebonyolítása elektronikus úton történik. Többször előfordult az elmúlt évek során, hogy az itthon tanuló hallgatók mellett aktívan részt vettek a külföldön ösztöndíjjal tanuló hallgatók is a játékban.

Dr Eszes István PhD, a BGF Külkereskedelmi Kar marketing oktatója

Licencfeltételek

  • A szimulációs szoftverek használatát az iskolai oktatók tréning keretében sajátítják el az EcoSim munkatársainak segítségével. A licenc szerződések időtartamára munkaidőben technikai támogatást biztosítunk.
  • A licenc időtartama: a szerződéskötéstől számított 5 év.
  • Egy-egy program csak saját intézményen belül és csak oktatási célokra használható fel, azonban több munkaállomáson is használható extra díjfizetés nélkül.
  • A licencdíj fizethető egy összegben vagy részletekben is. (Ez utóbbi 40% kezdő díjjal és megállapodás szerint félévenkénti vagy évi részletfizetéssel jár.)

Támogatás:

  • Munkatársaink munkaidőben készségesen állnak rendelkezésükre, a technikai jellegű és a program használatával kapcsolatos kérdések megválaszolására.
Mi szolgáltattuk