Az év gamification szakdolgozata

Az év gamification témájú szakdolgozata pályázat keretében játékosítás témában készült innovatív pályamunkákat várunk.

Vidd hírünk!

A pályázat célja

A pályázat keretében játékosítás, játékos oktatás, szimuláció, valamint szakmai versenyek témában íródott innovatív pályamunkákat várunk. Keressük az új megközelítéseket, a nemzetközi és hazai területen alkalmazott gamification megoldásokat. 

Az év gamification szakdolgozata kezdeményezésének célja, hogy bátorítsa és elismerje azon diplomamunkák szerzőit, akik a gamification témával foglalkoznak. A pályázat másik célja, hogy egy helyen összegyűjtse, a manapság igen népszerű, de itthon még gyerekcipőben járó, gamification témában készült szakmai munkákat és elérhetővé tegye (amennyiben az alkotó ehhez hozzájárul) a téma iránt érdeklődőknek. Emellett egy jó lehetőség a játékosítás iránt érdeklődő friss diplomásoknak a szakmabeliek egy részével megismerkedni, kapcsolatot építeni és bemutatni munkájukat.

A pályázat

Az év gamification szakdolgozata pályázatot először a 2015/16-os tanévre írta ki az EcoSim, az InterSim és a JátékosLét, majd 2018-ban az Abagil Kft. is csatlakozott a kezdeményezéshez. Az évek során számos izgalmas pályamunka érkezett, így idén újból meghirdetjük a pályázatot és várjuk a témában íródott szakdolgozatokat.

Fődíj az EcoSim jóvoltából: 50.000 Ft

Abagil különdíj: 40.000 Ft értékű 4 órás gamification mentoring vagy GMS* hozzáférés, illetve támogatás egy saját projekt prototípusának összerakásához

InterSim különdíj: 7.1 Surround Gamer Fejhallgató

JátékosLét különdíj:  PlayIT belépő és megjelenési lehetőség a GameStar Onlineban

A díjak mellett konzultációs és kutatási lehetőséget is biztosítunk a gamification téma iránt érdeklődőknek, szakdolgozat íróknak.

*GMS Editor, amivel szituációs szimulációkat, kvízeket, városi sétákat, QR kód alapú kampányokat, kérdőíveket, és még sok másféle játékot lehet készíteni.

A pályázat benyújtásának módja

Az év gamification szakdolgozata pályázaton a 2018. január 1. és 2019. július 31. között a konzulens által elfogadott és leadott gamification (játékosítás) témájú szakdolgozatok indulhatnak.

A pályázat benyújtásához ezt a pályázati lapot kell kitölteni, és a teljes szakdolgozat mellett, egy 3 oldalas összefoglalót is mellékelni kell, PDF formátumban. Amennyiben kérdés merül fel, az ecosimkft@gmail.com címre lehet írni, a levél tárgya legyen: "Gamification szakdoga".

Benyújtási határidő:
2019. május 19. 24:00

Elbírálás szempontjai

A szakdolgozatokat három kategóriában fogjuk értékelni:

1. elmélet és módszertan: hivatkozott szakirodalom, megközelítés újszerűsége, logikai menet

2. esettanulmány: helyzet értékelés, módszerek leírása, eredmények értékelése

3. legjobb gamification ötlet: ötlet újszerűsége, megvalósíthatóság, gyakorlatiasság

A dolgozatokat a zsűri fogja kategóriába sorolni.

Pályázati értékelés, eredményhirdetés menete:

A pályamunkákat a JátékosLét, az EcoSim, az InterSim és az Abagil Kft. szakértői fogják elbírálni és egy 4-6 fős shortlistet összeállítani május elején. A shortlistes pályázóknak élőben kell prezentálniuk a szakdolgozatukat a szakmai zsűri előtt, előreláthatólag június 17. héten. A shortlistes pályázok e-mailben kapnak majd értesítést

Díjátadó, eredményhirdetés: 2019. június

Legjobb 2018-as Gamification szakdolgozatok

1. Hittig Zsófia - A márka fogságában

2. Tóth Kinga - Gamification a marketingben, A nagy dobás! az Octalysis szemüvegén keresztül

3. Kovács Edit - A játék szerepe a középfokú oktatásban

Különdíj: Radics Zsuzsanna - Gamifikáció - Játékosítás bevezetésének és hatásának vizsgálata egy telekommunikációs vállalat munkatársainál

 

Letöltések
Borbély Katalin "Gyerekbank webalkalmazás fejlesztése JavaEE platformon AngularJS frontenddel"
Csata Sára "Grand Theft Auto"
Dudás Illés "A népszerű online számítógépes játékok képességfejlesztő hatásai"
Fazekas Elek "A videójátékfüggőség szociális háttere"
Füle Roxána "Játékra fel! A játékos digitális generációk és a gamifikált rendszerek"
Hittig Zsófia "A márka fogságában"
Hortobágyi Mónika "Hibatűrő keresőalgoritmusok és kódolás"
Kocsis Kevin "Mobil aklamazás fejlesztés Unity környezetben"
Kovács Edit "A játék szerepe a középfokú oktatásban"
Lengyel Vivien "A videójátékok design elemeinek hatása a játékosok kulturális nézeteire"
Nagy Julianna "A gamification megjelenése a magyar középiskolákban"
Őrsi Balázs "Jó csapat vagyunk, a sárkányt is le tudtuk győzni! - Többszemélyes videojátékok hatása teljesítő csoportokban"
Radics Zsuzsanna "Gamifikáció - Játékosítás bevezetésének és hatásának vizsgálata egy telekommunikációs vállalat munkatársainál"
Rajnai Richárd "A gamification és a kiterjesztett valóság alapú mobilalkalmazások használatának hatása egy turisztikai desztináció látogatási szándékára az Y generáció körében"
Szijjártó-Nagy Mihály Ákos "A videojátékok helye a középiskolai nyelvoktatásban"
Tóth Kinga "Gamification a marketingben, A nagy dobás! az Octalysis szemüvegén keresztül"
Üveges Bence "Tőzsdeszimulációs kísérlet - A befektetési döntéseket kísérő lélektani tényezők empirikus vizsgálata"
Üveges Bence "Tőzsdeszimulációs kísérlet; A befektetési döntéseket kísérő lélektani tényezők empirikus vizsgálata"
Vas János "A történelem reprezentációjának új lehetőségei az új médium eszközeivel"
InterSim

JátékosLét Kutatóközpont

Abagil Kft.