Az év gamification szakdolgozata

Az év gamification témájú szakdolgozata pályázat keretében játékosítás témában készült innovatív pályamunkákat várunk.

Vidd hírünk!

A pályázat célja

A pályázat keretében játékosítás, játékos oktatás, szimuláció, valamint szakmai versenyek témában íródott innovatív pályamunkákat várunk. Keressük az új megközelítéseket, a nemzetközi és hazai területen alkalmazott gamification megoldásokat. 

Az év gamification szakdolgozata kezdeményezésének célja, hogy bátorítsa és elismerje azon diplomamunkák szerzőit, akik a gamification témával foglalkoznak. A pályázat másik célja, hogy egy helyen összegyűjtse, a manapság igen népszerű, de itthon még gyerekcipőben járó, gamification témában készült szakmai munkákat és elérhetővé tegye (amennyiben az alkotó ehhez hozzájárul) a téma iránt érdeklődőknek. Emellett egy jó lehetőség a játékosítás iránt érdeklődő friss diplomásoknak a szakmabeliek egy részével megismerkedni, kapcsolatot építeni és bemutatni munkájukat.

A pályázat

Az év gamification szakdolgozata pályázatot először a 2015/16-os tanévre írta ki az EcoSim, az InterSim és a JátékosLét, majd 2018-ban az Abagil Kft. is csatlakozott a kezdeményezéshez. Az évek során számos izgalmas pályamunka érkezett, így idén újból meghirdetjük a pályázatot és várjuk a témában íródott szakdolgozatokat.

Fődíj az EcoSim jóvoltából: 50.000 Ft

Abagil különdíj: 40.000 Ft értékű 4 órás gamification mentoring vagy GMS* hozzáférés, illetve támogatás egy saját projekt prototípusának összerakásához

InterSim különdíj: 7.1 Surround Gamer Fejhallgató

JátékosLét különdíj:  PlayIT belépő és megjelenési lehetőség a GameStar Onlineban

A díjak mellett konzultációs és kutatási lehetőséget is biztosítunk a gamification téma iránt érdeklődőknek, szakdolgozat íróknak.

*GMS Editor, amivel szituációs szimulációkat, kvízeket, városi sétákat, QR kód alapú kampányokat, kérdőíveket, és még sok másféle játékot lehet készíteni.

A pályázat benyújtásának módja

Az év gamification szakdolgozata pályázaton a 2018. január 1. és 2019. július 31. között a konzulens által elfogadott és leadott gamification (játékosítás) témájú szakdolgozatok indulhatnak.

A pályázat benyújtásához ezt a pályázati lapot kell kitölteni, és a teljes szakdolgozat mellett, egy 3 oldalas összefoglalót is mellékelni kell, PDF formátumban. Amennyiben kérdés merül fel, az ecosimkft@gmail.com címre lehet írni, a levél tárgya legyen: "Gamification szakdoga".

Benyújtási határidő: 2019. május 19. 24:00

Elbírálás szempontjai

A szakdolgozatokat három kategóriában fogjuk értékelni:

1. elmélet és módszertan: hivatkozott szakirodalom, megközelítés újszerűsége, logikai menet

2. esettanulmány: helyzet értékelés, módszerek leírása, eredmények értékelése

3. legjobb gamification ötlet: ötlet újszerűsége, megvalósíthatóság, gyakorlatiasság

A dolgozatokat a zsűri fogja kategóriába sorolni.

Pályázati értékelés, eredményhirdetés menete:

A pályamunkákat a JátékosLét, az EcoSim, az InterSim és az Abagil Kft. szakértői fogják elbírálni és egy 4-6 fős shortlistet összeállítani május elején. A shortlistes pályázóknak élőben kell prezentálniuk a szakdolgozatukat a szakmai zsűri előtt, előreláthatólag június 17. héten. A shortlistes pályázok e-mailben kapnak majd értesítést

Díjátadó, eredményhirdetés: 2019. július 12.

Az Év Legjobb Gamification szakdolgozata, 2019:

1. helyezett: Lénárth Ádám - A játékosítás lehetőségei a történelemoktatásban

Abagil Kft különdíjas: Dénes Zoltán - Hogyan segítheti a gamification az SSC-k munkaerő megtartási erőfeszítéseit?

InterSim különdíjas: Blénesi Barnabás - Játék és üzlet - a gamification alkalmazási területei

JátékosLét Kutatóközpont különdíjas: Gönczy Balázs - Üzleti modellek és fogyasztói döntések a digitális játékpiacon

Az Év Legjobb Gamification szakdolgozata, 2018:

Hittig Zsófia - A márka fogságában

Letöltések
Arany Zsuzsanna "A gamifikáció mint új oktatási módszer közoktatásban való megjelenése és a benne rejlő lehetőségek"
Bajári Luca Sára "Gamification, mint HR eszköz"
Bernhardt Lili "Brand- és cégkultúra váltás támogatása gamifikációval"
Blénesi Barnabás "Játék és üzlet - a gamification alkalmazási területei"
Borbély Katalin "Gyerekbank webalkalmazás fejlesztése JavaEE platformon AngularJS frontenddel"
Csata Sára "Grand Theft Auto"
Dénes Zoltán "Hogyan segítheti a gamification az SSC-k munkaerő megtartási erőfeszítéseit?"
Dudás Illés "A népszerű online számítógépes játékok képességfejlesztő hatásai"
Fazekas Elek "A videójátékfüggőség szociális háttere"
Füle Roxána "Játékra fel! A játékos digitális generációk és a gamifikált rendszerek"
Gönczy Balázs "Üzleti modellek és fogyasztói döntések a digitális játékpiacon"
Hittig Zsófia "A márka fogságában"
Hortobágyi Mónika "Hibatűrő keresőalgoritmusok és kódolás"
Kocsis Kevin "Mobil aklamazás fejlesztés Unity környezetben"
Kovács Edit "A játék szerepe a középfokú oktatásban"
Lénárth Ádám "A játékosítás lehetőségei a történelemoktatásban"
Lengyel Vivien "A videójátékok design elemeinek hatása a játékosok kulturális nézeteire"
Nagy Julianna "A gamification megjelenése a magyar középiskolákban"
Őrsi Balázs "Jó csapat vagyunk, a sárkányt is le tudtuk győzni! - Többszemélyes videojátékok hatása teljesítő csoportokban"
Radics Zsuzsanna "Gamifikáció - Játékosítás bevezetésének és hatásának vizsgálata egy telekommunikációs vállalat munkatársainál"
Rajnai Richárd "A gamification és a kiterjesztett valóság alapú mobilalkalmazások használatának hatása egy turisztikai desztináció látogatási szándékára az Y generáció körében"
Szabolcsi Marcell "Pontról pontra - A gamifikált pontrendszer attitűdváltó ereje"
Szijjártó-Nagy Mihály Ákos "A videojátékok helye a középiskolai nyelvoktatásban"
Tóth Kinga "Gamification a marketingben, A nagy dobás! az Octalysis szemüvegén keresztül"
Üveges Bence "Tőzsdeszimulációs kísérlet - A befektetési döntéseket kísérő lélektani tényezők empirikus vizsgálata"
Üveges Bence "Tőzsdeszimulációs kísérlet; A befektetési döntéseket kísérő lélektani tényezők empirikus vizsgálata"
Vas János "A történelem reprezentációjának új lehetőségei az új médium eszközeivel"
InterSim

JátékosLét Kutatóközpont

Abagil Kft.